Kapusta

Kapusta jest smacznym warzywem, bogatym w witaminy ma wiele odmian ale różnią się smakiem, wykorzystajmy ją by przygotować zdrową sałatkę, pożywny obiad nie tylko dla jaroszy. Kapusta biała-częstym warzywem w naszej kuchni z której przygotowujemy pyszne gołąbki, bigos,surówki, najlepsza do kiszenia.

Jest źródłem witaminy C, ma mało kalorii a wartości odżywcze bardzo duże , odkwasza organizm. Młoda kapusta z rzodkiewką i majonezem, kiszona z jabłkiem, marchewką, cebulką i olejem. Kapusta włoska -smakiem przewyższa białą, ma mało kalorii, dużo witaminy C, E, magnezu i żelaza.

Robimy z nie gołąbki, surówki, dodajemy do zup, potrawki, zapiekania, zawinięte pieczone kotlety smakują wybornie. Kapusta czerwona- modra, smaczna na surowo, duszona, gotowana, zasmażana zapiekana, duży wybór w przygotowaniu jako dodatek do mięs.

Częste spożywanie kapusty czerwonej wzmacnia odporność, zapobiega chorobom serca, miażdżycy. Kapusta pekińska-powinna często gościć na naszym stole w postaci różnych surówek, bogata w witaminę C, magnez, potas wapń, białka. Dobrze łączy się z różnymi warzywami, surówki z kapusty pekińskiej z porem i majonezem, z kukurydzą, fasolą czerwoną i papryką czerwoną, majonez, oraz inne sałatki, bardzo duży wybór.

Brukselka – warzywo tylko do gotowania, nie nadaje się do jedzenia na surowo, ale ma bardzo dużo witamin z grupy B, żelaza,  potasu, kwas foliowy, białko. To od nas zależy czy wykorzystamy kapustę w kuchni, myślę że warto się przekonać.

Artykuł z serwisu Airstar.pl Promocja strony
Autor: JK

Podziel się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Dodaj artykuł na Airstar.pl
Podobał Ci się ten artykuł naciśnij że lubisz to

POBIERZ TEN ARTYKUŁ
(zaznacz kod HTML poniżej i skopiuj na swoją stronę)
UWAGA: Pamiętaj by nie modyfikować treści artykułu.
Darmowe korzystanie z naszych artykułów zobowiązuje do zamieszczania ich w niezmienionej formie.