Kasza dawniej „ krupy”

Kasza jest potrzebna wszystkim bez wyjątku, zawiera błonnik, żelazo, cynk, miedź, białko, skrobie, witaminy, pożywna, zdrowa, smaczna. Jest wiele gatunków kaszy; jęczmienna, gryczana, kukurydziana, manna, pęczak, jaglana, kuskus, posiłki z kaszy powinny często gościć na naszym stole, bo mają mnóstwo wartości odżywczych.

Poprawiają stan naczyń krwionośnych, doskonała w profilaktyce chorób żołądka, wytwarza duże ilości kleiku chroniąc błonę śluzową, reguluje proces trawienia. W kuchni stosujemy wszystkie rodzaje kasz, grube kasze [pęczak i gryczana] przed gotowaniem zawsze trzeba płukać w ciepłej wodzie, inne nie, gotować je można na mleku, wodzie, mogą być dodatkiem do farszów, zup.

Kasze gruboziarniste ugotowane na sypko, można podawać jako danie główne, kasze drobne na kleiki, desery i do zup. Potrawy z kasz są dobre dla osób odchudzających się, trawienie odbywa się powoli i nie odczuwa się głodu. Zachęcam wprowadzić kasze do naszego jadłospisu, można zrobić ciekawe dania, z jej dodatkiem.

Gołąbki – kasza ,mięso mielone, przyprawy, zwinięte w liść kapusty, polane sosem pomidorowym, pierogi z kaszą gryczaną – połączenie kaszy z twarogiem, ziemniak i przyprawy, danie dla jarosza.

Zupy- krupnik czy gryczana bardzo pożywne i łatwe do zrobienia, duszona łopatka z kurkami i papryką, podawać z kaszą kuskus, gulasz z kasza jęczmienną, szybko można zrobić sałatkę z kaszy i kurczaka. Nie rezygnujmy z dobrych i zdrowych dań, starajmy się nawet po pracy znaleźć chwile i przyrządzić zdrowy posiłek i rezygnować z kebabów, zapiekanek i tym podobnych fastfódów.

Artykuł z serwisu Airstar.pl Promocja strony
Autor: jk

Podziel się z nami swoją wiedzą i doświadczeniem. Dodaj artykuł na Airstar.pl
Podobał Ci się ten artykuł naciśnij że lubisz to

POBIERZ TEN ARTYKUŁ
(zaznacz kod HTML poniżej i skopiuj na swoją stronę)
UWAGA: Pamiętaj by nie modyfikować treści artykułu.
Darmowe korzystanie z naszych artykułów zobowiązuje do zamieszczania ich w niezmienionej formie.